Monday 17 May 2010

dia mmg manusia yg baik, serius!

sekarang ni mcm2 manusia kita jumpa di atas muka bumi ni, baik, jahat, sombong, belagak, and mcm2 lah. td, aku ada customer india. lingkungan 40 an lah, dia dgn husband nya. aku tegur lah "ya, cari jeans apa? boot cut" india ni salu boot cut dorg cari, pastu dia cakap mau jeans laddies, ya boot cut pun boleh.aku suggest lah dia yg 50% dan 70% tu. pastu dia cakap mau saiz 26, sbb anak dia sgt kurus. sedang aku cr2 saiz tu, aku ty2 lah jugak dgn madam tu.

me : "anak you umo berapa?"
manusia itu : " umo 23 tahun"
me : "dia belajar kat mana?"
manusia itu : "dekat london"
me : 'amek kos apa?"
manusia itu : "accounting"

lepas jak tyk2, dia belek2 lah jeans tu, dia mabil 4 sekali. aku ingat kan dia mo ambil satu jak. dia cakap dia mo bg anaknya yg di london tu, sbb ada kawannya balek malaysia. dia mo kirim. lepas dia cash. dia cari aku. aku takut lah jugak kan, manalah tau ada papa kah. aku dtg lah p sma dia.

me : "ya?"
manusia itu : "i beli dgn u td kan?"
me : "ya, saya"
manusia itu : "thanks ya, sbb layan i td, susah payah cr kan saiz. lama lagi.."
me : "eh, xpa miss, xpa xpa....."
manusia itu : "thanks ya"( sambil pegang2 bahu ku)

xabis2 cakap tq. sempat lagi aku cakap, kirim salam ngan anak you ya.

aku rasa sgt terharu. haha, baik nya manusia ni. terus tersentuh aku! sejuk hati.

No comments: