Saturday 30 April 2011

The Royal Wedding, Prince William & Kate Middleton-

Willian & Kate

mungkin agak lambat sedikit utk aku post pasal The Royal Wedding, perkahwinan Putera British, anak kepada Puteri Dayana, Putera William dan pilihan hatinya duchess of cambrige, Kate Middleton. accually aku amat teruja, wpun dia bukan keturunan Raja di Malaysia ni, bukan aku sahaja malah seluruh dunia turut merasai keterujaan "The Royal Wedding" ini. fuhhh! bayangkah la, dengan perkahwinan ini rakyat British sanggup berkampung selama berhari2 utk menyaksikan Putera kesayangan mereka. bukan sahaja rakyat British, pelancing luar, para wartawan juga turut berkampung semata-mata utk menyaksikan hari yg bersejarah ini. yeah!

apalagi, NTV7 mmg buat secara LIVE perkahwinan ini. hari jumaat semalam 3pm-830pm. mmg aku jamin mesti rating tinggi punya, semua org akan mengalihkan channel TV ke NTV7. ;))
hebat kan?? klo you org tgok NTV7 semalam, dan hari ni aku bukak NTV7 sekali lagi, ya, ulang tayang peristiwa tersebut. aku turut layan. hahaha. aku tdk mahu ketinggalan. ngeh!! 
sekitar 300 ribu org yang dtg menyaksikan, pergh, klo you org tgok. ramai giler! dan ini fakta tau, pecah rekod-seramai 2.4 juta penonton yg menyaksikan perkahwinan ini secara ON9, yang mengatasi rekod perlawanan bola piala dunia, yang hanya 1.6 juta penonton. heee. hebak-hebak. 


 the King! 

 the pengapit!

 Harry ( adik kpd c william ni ) helping Kate with her dress aw!

 David Bekem pun dtg you!

 the lucky gul!

tgok lah the gojes dresss!! 

heaven! duchess of cambrige! you sgt bertuah!

loving couple-hope you guys happy always! ;))


No comments: