Tuesday 27 April 2010

dunia skg telampau open bah

cake blueberry yg mahal dan sedikit. haha.
semalam aku hantar syidah p kerja, dia xbawak motor sdr sebab, kebetulan aku pun mau ke jusco tyk pasal kerja tu. sekitar jam 2.30 aku pun p solat zohor d surau jusco. plan lepas solat aku mau terus balek. abis saja solat aku turun mengguna kan tangga bejalan. sekali tengok, hujan lebat plak diluar. membatalkan niat ku mau pulang ke rumah. aduh! so, dalam hati aku cakap lah " mau p mana ni?" 

kebetulan si sang perut sudah bernyanyi, kruk kruk kruk. haha. so, aku singgah lah secret recipi, makan kek. kepingin pulak, lama xrasa kek nya. lama2 aku tgok, tenung, bandingkan harga, aku bagitau lah budak tu."dek bagi yg ini" 

adek tu cakap makan cni kah kak? aku cakap iya. dia tyk lagi, mo minum apa kak? aku jawab lah, nnt lah dek aku order. hahaha. padahal dalam hati, syko jak tu. daripada aku order minum ctu, bgus aku p mcD mintak cola, free jak. sedang aku duduk2, makan2, aku tgok lah menu nya, aku mau jugak order, tp kan aku fikir2 balek, drpda aku makan mahal2 ni, bgus aku p kedai mamak depan tu. fikiran masih waras, selamat duit ku yg xbyk ni. haih! 

sekali aku keluar, dalam hati aku berkata "mcm mana mau p kedai tu, hujan py lebat. adoiii." so aku masok balek jusco. sejuk plak dalam ni, mcm mo beku o. so, aku cari destinasi yg tepat, aku duduk lah kejap di kerusi kedai starbucks yg menyediakan tempat duduk "on air" ( luar dr kedainya ) xla sejuk betul kan. hihi.

 untuk pengetahuan minuman starbucks ni bukan aku py. hahaha.

lama py lama aku tggu hujan reda, aku tgok seorang wanita malay bersama rakan-rakannya, chinese. lepak sekitar 2,3 meja jauh dr meja yg aku duduk td. bersama kawan-kawannya hisap rokok, dalam hati ku, "bangga lah kau buat begitu" haih! mcm2 jak manusia skg ni. dunia skg ni terlampau open bah. malas mo duduk ctu lama2 melihat karenah manusia di bandar seremban ni, aku cau! cincau! hujan reda aku start motor, bismillahitawakkaltu illallah. doa ku sewaktu menunggang kuda sport yamaha. haha.



No comments: