Tuesday 27 April 2010

laku mcm pisang goreng panas!

aku baru balek dr pasar malam, atau pun nite market. klo di tawau xda lah istilah pasar malam, pasar gantung jak yg banyak. hahaha. klo area ku ni mmg banyak hari ada pasar malam, selasa, khamis, dan sabtu. hari selasa lah yg paling best, sbb mcm2 ada. makanan, pakaian, dan sebagainya. klo sabtu tu, grand  jugak lah tp byk chinese yg menjual. klo selasa tu, mmg majority melayu. 




seperti yang kita semua ketahui, mmg pasar malam antara destinasi yg paling ramai pengunjung, sbb barang murah, boleh tawar menawar sampai harga yg paling rendah, kadang baccat juak lah si penjual sbb si penbeli telampau menawar sehingga harga yg tidak berbaloi. dan kadang si penjual mengambil kesempatan meletakkan harga yg tinggi, kadang aku rasa ianya tidak berbaloi. cis! mcm harga apam balik yg kecik tu, dulu dia jual rm1 5, skg dia jual sekeping 50 sen. kirim salam lah klo aku mo beli. klo ya pun mau untung, agak2 lah kak. 

menjual ni kita bukan mengaut keuntungan semata-mata, amal kebajikan pun perlu di utamakan. kan? apa yang mcm pisang goreng panas? sudah semestinya kasut jenama CROCS menjadi kegilaan manusia zaman kini. sbb, selesa lah pakai. sedap. aku tgok td, mmg ramai lah org, untung taukey tu tau. pastu dia jual rm18 pulak tu. kira byk untung lah. so aku pun beli td stu untuk si gadis manis dyan yg suda lama order. hoho. sory ar fren. td aku tgok ada lagi fesyen baru. hmmm! hmmmm! klo syarikat crocs tu tgok, abislah masok penjara tu taukey. hahaha. 




kasut crocs ni klo harga yg original mmg bapak mahal. rm139 something lah. klo mo di fikir, mmg xdapat beli lah kan, daripada beli kasut begitu mcm getah jak, baru beli yg celup, rasa pun lebih kurang jer. xda beza pun klo sda pakai. tp skg mmg trend lah. gadis, teruna, ibu, bapa, semua pakai crocs. boleh lah eksyen sikit kan. haha. cantek juak bila di pakai. aku pun ada beli stu, waktu p jom heboh hari tu. situ lagi byk. berbukit2 kasot tu. isy3. tp hari tu aku dapat dalam rm13 jak. sbb aku main mata ngan penjual nya. hahaha.

2 comments:

evita nuh said...

crocs! love it too, the most comfort shoes ever! :D

sabdaziz said...

ya, i love it too. thnks for stopping by dear!