Monday 27 December 2010

bingung*

jam sudah menunujukkan jam1:01am. dan aku masih dihadapan hp mini ini, membelek2 fb org, tgok2 blog org, tgok2 gambar. sda hampir seminggu aku duduk rumah, tiada aktiviti, duduk rumah makan, tdur, pastu makan lagi, kemudian tdur, online. online. online. sampai aku naik muak online ni. sebenarnya byk benda yg aku mahu buat. mcm prepair RESUME, potocopy borg kehadiran anak angkat. tp, entahlah, otak berfikir untuk buat. tp tindakan tu yg xda. kenapa ya?? balek2 ckp, nanti. nantila. awal lagi ni. sempat lagi esok ni. last2 esok kelam kabut! 

sejak zaman belajar lagi sukak begitu. kja tertangguh2. tu yang jd pelajar cemerlang tu. dpt 4.00. bahagi dengan 2. LOL. bingung dgn diri senndiri yg tidak mahu berubah. pastu mengeluh2, mengadu. walhal salah diri sdr. skg abis sda belajar. masok pulak zaman pekerjaan. data base tdk di key-in lagi. follow up tdk dibuat lagi. sebenarnya byk kja yg bermanfaat yg boleh di buat. tp entahlah. wahai diriku, berpijaklah di bumi yang nyata! bila mau berubah ni. dlm hidp ni kena ada matlamat. tp aku, "apa2 jakla, janji ada" sekadar itu sahaja yg mampu di lafaz. cemana mau maju? adoi naa. ada masa yg byk tdk digunakan sebaiknya. aku bingung! bingung! bingung! 
BINGUNG dengan sikap sdr. ;((
tidak menggunakan nikmat yg diberi dengan sebaiknya. maka penyelesalan akan berlaku dibelakang hari. disitulah baru menangis tidak belagu. uwaaaaaaaaaaaaa. lepas tu seolah2 melihat kehidupan sdr tdk sempurna. dan melihat org lain yg sgt sempurna. "wah, bestnya dia ada kja sda, gaji rm2k. aku?" sukak mengeluh bgitu. klo mo dpt kja rm2k, 3k, move on! buat resume. antar. ni ndak, dok menghayal jak. memang la! 

" Allah tidak mengubah nasib seseorg itu, melainkan dia yg berusaha utk mengubahnya sdr" 

dalil sda ada. tp masih berlengah! masih hayal! sda sering perkara begini berlaku dlm hidup. tp. NO CHANGERS. still same. *sigh* 
kesian mamak, kesian bapak. dapat anak like me. sory mom. sory dad. doa kan lah anakmu ini jd anak yg dpt berjasa pada kalian. ;( 
mgkin ini adalah cabaran utk permulaan kja ini. aku sgt down!! stresssss!! apa yg aku harapkan hari esok, aku akan dpt msj:

" assalam, dek, boleh lah dtg jumpa akak. kita settle kan polisi tu"

ameen. ameen. ameen. subahanallahwabihamdihi. 

nite.

p/s : tahniah pd pemain bola sepak MALAYSIA. terutama SAFEE. mmg tegar menjaring 2 gol. ;))

No comments: