Friday 24 December 2010

jogging!

today, saya and my friends syidah go to bejongging d CITY PARK. klo petang2 dengan keadaan cuaca yg redup2, angin sepoi2 bahasa. mmg TIMING paling sesuai punya mahu berjalan2 keluar akibat terperuk di dlm rumah smpi pening2, bgus keluar membuang lemak. hehe. yang menguatkan aku lagi mahu berjongging ialah, aku tgok IKLAN dlm TV pasal AMALAN GAYA HIDUP YANG SIHAT. hoho. begitu kuat pengaruh IKLAN tersebut sehingga boleh menyedarkan aku betapa pentingnya menjalani GAYA HIDUP YG SIHAT. mmg IKLAN tersebut amat-amatlah berkesan kan?? itu sebenarnya peranan media elektronik. dapat menyedarkan masyarat terutamanya aku ni yg mmg berat ponggong dan tulang untuk bersenam, hahaha! even, aku dan syidah hanya berjogging olok2 dan bukannya secara serius, tp sekurang2nya kitorg round CITY PARK tu 2x. oklah tu. keluar jugak peluh kan. jika mahu dibandingkan dengan manusia yg dtg utk DATING. hehe. almaklumlah, permandangan yg indah kan. mmg menjd tumpuan lah pon. mmg syoklah bawak gf or bf. hahaha. if boyfrean ku ada disini aku ajak sekali. hoho. untuk pengetahuan semua, ikan2 yg ada dlm kolam di citypark tu mmg gemok-gemok. well, dpt makan free hari2. mmg la. org ramai yg dtg akan beli roti dgn pacik lorry tu utk kc ikan tu makan. apalagi berebut2 lah ikan tu. dan si sang kura-kura dasar makhluk yg lambat, mmg xdapatla makan, kerana ikan-ikan pirana mendahului nya. kesian. 


ni video yg sempat dirakamkan oleh wartawan tv3 tentang kejadian td petang. rugi kamu ndak tgok. dan di bawah ini adalah gambar-gambar yg diambil oleh wartawan TV3 juga, rupanya-rupanya kami telah di awasi oleh wartawan tersebut dr sejak kami parking VOLKS WAGEN mini cooper. ceh! 


*aku cakap "xmau! smpi aku bg peace dgn wartawan2 tu.



*setelah lari pecut 100m, kerana dikejar oleh wartawan. 

INSYAALLAH, esok pagi berniat dlm hati dan lafaz di mulut hendak berjogging lg. mudah-mudahan amalan ini berterusan, untuk kesihatan dan kecerdasan badan serta kesuburan badan. ;p

4 comments:

oh farah said...

erk. i haven't exercised since last 2 months. kot. urhhh

sabdaziz said...

xpe. jom g jogging sama2. nak? hee.

PHIRDOTE said...

oh.this is funney :)

sabdaziz said...

hahahaha. ;p