Thursday 23 December 2010

obsesi

sebelum tu uollss kenal kah siapa kah dia ini?? accually kan setahun yg lalu aku perasan dia ni. tp aku tdk ambil tahu pun. aku pna jugak jenguk websitenya. sekali sejak dia buat event pasal LIVE FESYEN LOVE MUSIC bersama dgn yuna. baru aku tahu SIAPA KAH DIA. tgok VT ni.  HANA TAJIMA <----- click ni. dan klik ni lagi------> event yg dorg buat tu

sejak kejadian ini, aku sering melayari website nya, LOOKBOOK nya. begitu juga dgn yuna dan aku semakin obses dgn mereka. you why? its bcoz her fashion. tgok laa sdr. anda pun pasti teruja. smpi obses mau beli jam casio gold. hahahaha. sbb tgok yuna pakai. ;p


MAYSAA x YUNA : LIVE FASHION/LOVE MUSIC : INTRO from Luey Motion Lab on Vimeo.


OBSESI adalah satu sikap atau sifat yg terlalu-lalu, taksub, fanatik, menghantui. sehingga kan anda sanggup untuk lakukan apa sahaja untuk memilikinya, atau memuaskan hati anda. saya tidak pasti sama ada betul atau tidak hujahan saya ini. hohoho. ( rupanya sesuka hati je buat andaian ) tapi saya yakin bahawa andaian sy adalah benar.

" Kata lain yang masih banyak dimaknai secara keliru adalah kata ”obsesi”. Kata ini merupakan serapan dari bahasa Inggris obsession, yang secara leksikal berarti (1). Godaan, gangguan pikiran, obsesi. (2). Kesurupan atau kerasukan setan.

Dalam Kamus Besar Bahasa Indonesia, kata ”obsesi” didefinisikan sebagai: gangguan jiwa berupa pikiran yang selalu menghantui atau sangat sukar dihilangkan. Artinya, obsesi adalah sebuah sindrom yang diderita seseorang atas suatu cita-cita atau kehendak, yang harus diwujudkan dalam satu tekad yang paling kuat. Jika obsesi ini belum tercapai, biasanya seseorang akan selalu gelisah, resah, bahkan dalam tahap tertentu akan menjadi paranoid. "


the to the point laa. saya adalah seorg yg obses dgn byk perkara. tgok ni.

                                                      OBSES BILA BERJUMPA DGN CERMIN.
                   ( terutama fitting room ) hahaha.

                                                                                    1st snap.

                                                                           2nd snap

                                                                                    snapss lagi

                                                                                 lagi!

                                                                             dan lagi !!

abaikan ponggong mahal tu yaa. haha.

 location : JJ
time : 2040
vision : test baju jak



2 comments:

Anonymous said...

cantek baju mu bha yg petak2.. mn ko bli tu..lama ku cr style gitu.. labuh jo

sabdaziz said...

hari tu p jom heboh. bundle. rm10 jak. jgn jeles. ;p